BIEGNIJ BEZPIECZNIE

Oto 10 prostych wskazówek, jak postępować:
 
  1. Zawsze bądź nawodniony, przed i po biegu, za pomocą suplementów z wodą lub solą mineralną!
  2. Miej telefon komórkowy i zabierz go ze sobą podczas wyścigu, może być przydatny w nagłych wypadkach, nawet w celu udzielenia pomocy bliskim.
  3. Jeśli potrzebujesz pomocy medycznej lub widzisz osobę potrzebującą pomocy medycznej, skontaktuj się z numerem alarmowym 112 lub poproś o pomoc personel medyczny.
  4. Unikaj używania soczewek kontaktowych! lub jeśli naprawdę nie chcesz, weź ze sobą okulary do biegania!
  5. Zwróć uwagę na dokumenty, portfele i kosztowności, najlepiej zostaw je komuś znajomemu pod opieką lub schowaj w samochodzie.
  6. W przypadku małoletnich, pamiętaj, aby zostawić im swój numer telefonu!
  7. Jeśli się zgubią, przypomnij im, aby zgłosili się do personelu organizatora lub służby pilnującej.
  8. Jeśli źle się poczujesz lub jesteś zmęczony podczas występów sportowych, zatrzymaj się i poszukaj pomocy u dyżurnego lekarza.
  9. Nie opuszczaj wyznaczonych ścieżek.używaj materiałów odpowiednich do rodzaju imprezy (buty do biegania i odzież) oraz zgodnie z temperaturami w danym okresie.
  10. Jedz lekkie posiłki na kilka dni przed wyścigiem i nie nadużywaj napojów alkoholowych!
Poza tymi kilkoma radami mamy jeszcze jedną….BAW SIĘ ŚWIETNIE! ??
Image